شعر طنز دانشگاه آزاد اسلامی!

دانشگاه آزاد

همان روزی که فرزندم بشد وارد به دانشگاه

برآمد از درون سینه ام از غصّه وغم آه

بشد دانشجوی آزاد ومن دربند وبیچاره

چرا که نیک می دانم هزینه ساز و سرباره

از این پس الوداعی بایدم با خنده و شادی

و با هر چه پس انداز و حقوق و پول و آزادی

شروع گردید دوران ریاضت ، سختی و حرمان

هرآن چیزی بنا کردم بشد درلحظه ای ویران

زدم چوب حراج بر فرش و تخت و تی وی رنگی

همه چیزم بشد قربانی این کار فرهنگی

به خون دل نمودم جور، پول ثبت نام او

حدیث و داستان و قصّه بود، موضوع وام او

از آن ترسم که تا پایان تحصیلات فرزندم

وتاگیرد لیسانس خویش این دردانه دلبندم

نه سقفی روی سر باشد نه فرشی زیر پای من

به جای خانه گردد محبس و زندان سرای من

شود او فارغ التحصیل و ساقط گردد از من حال

شود« جاوید» دراو حسرت شغل و زمن هم مال


ارسال شده توسط saber دربهمن ۱۱, ۱۳۹۱

مختصری از زندگی اهم وامپر

جـرج سـیمون اهــم در سـال 1787 میلادی در باواریای آلمان چشم به جهان گشود پدرش قفل‌ساز و تفنگ‌ساز بود. لیکن بعداً به تجارت علاقمند شد و جرج را به مطالعة کتابهای علـوم ریـاضی تشویق کـرد. وی در سـن هجده سالگی معلم ریاضیات شد و در آن زمان با استفـاده ازتـشابـهی کـه بـین انتقـال گرما و الکتریسیته وجود دارد به اندازه‌گیری شدت جریان پرداخت و قانـونی به دسـت آورد که در سال 1841 میلادی او را شایسته دریافت بزرگترین نشان عـلمی از انـجمن سلـطنـتی انـگلیس کرد. بزرگترین اثر علمی او در مبحث الکتریسیته قانونـی است کـه بـه نـام خـود او معـروف است.  اهم پس از 67 سال زندگی در سال1834 میـلادی از دنـیا رفـت.


زندگی نامه ی آمپر

زندگینامه:  پدرش که تاجر کنف بود او را در کورکی با ادبیات یونان و لاتین آشنا کرد. اما عشق به ریاضیات سراسر وجود آمپر را گرفته بود به طوری که در یازده سالگی کتاب های ریاضی را که به زبان لاتین نوشته بودند خوانده بود و در حساب جامعه و فاضله صاحب نظر شده بود. دوران نوجوانی را در سایه تشویق پدر به علم آموختن می گذرانید که سایه غم بر سرش بال گسترد. آمپر هیجده ساله بود که او را به صحنه اعدام پدرش بردند. دچار افسردگی شدید شد به طوری که برای مدت یک سال دست به کاری نزد و از آن پس نیز تا آخر عمر با پریشانی زندگی گذرانید.

 آمپر پس از اعدام پدر و بعضی از نزدیکانش در جریان انقلاب کبیر فرانسه همیشه به دنبال پناهگاه روانی بود تا از شدت تاثرش کاسته گردد. سرانجام پناهگاه او زندگی مشترکشان با دختری به نام جولیا کارون شد. به .یژه آن که این ازدواج با عشقی شورانگیز شروع شد و تولد فرزندش نیز کانون خانوادگی را گرمتر کرد. ژان ژاک پسری که در سال 1800 به دنیا آمد یکی از بزرگترین نویسندگان و مورخان فرانسه شد و به عضویت اکادمی علوم فرانسه در آمد. اما سرگذشت آمپر پس از مرگ همسرش ( سال 1804 ) دوباره با غم همراه شد و از آن پس آمپر بیش از پیش به گوشه تنهایی و مطالعه و تحقیق پناه برد.

از آثار علمی او:

 اولین فعالیت مهم علمی آمپر تالیف مقاله ای درباره سرگرمی های ریاضی بود. انتشار همین مقاله ریاضیدانان فرانسوی از جمله دلامبر و لیلاند را متوجه نبوغ آمپر کرد تا آنکه به سال 1809 به سمت استادی ریاضیات و مکانیک در کالج پلی تکنیک پاریس مشغول شد. تالیف کتاب های علمی در زمینه های ریاضی، شیمی، فیزیک و جانور شناسی سبب شد که او را به عنوان استاد دانشکده علوم و هنرها برگزینند. آمپر اثر متقابل دو هادی موازی حامل جریان الکتریکی را برای اولین بار کشف کرد.

 او نشان داد که وقتی از دو هادی جریان الکتریکی هم جهت عبور کند آن دو هادی یکدیگر را جذب می کنند و اگر جهت جریان الکتریکی در دو هادی متفاوت باشد، دو هادی یکدیگر را دفع می کنند. علاوه بر این آمپر تئوری خاصیت آهنربایی را بیان کرد. بنا بر این تئوری خاصیت آهنربایی مربوط به بار الکتریکی جسم مغناطیسی است. این تئوری امروز پذیرفته شده است و خاصیت مغناطیسی هر ماده را مربوط به حرکت الکترونها در اتم سازنده آن ماده می دانند. آخرین فعالیت علمی آمپر تالیف کتابی درباره تئوری نمودهای الکترودینامیک است. 45 سال پس از درگذشت این دانشمند یعنی در سال 1881 کنگره بین المللی فیزیکدانها واحد شدت جریان را به افتخار او امپر نامید


معرفی بیش از ۶۵ تجهیز پستهای فشار قوی

شما در این بخش میتوانید   

با دانلود کردن فایل مربوطه تصاویری از مهمترین تجهیزات برق فشار قوی شامل : 

 ( ترانس های قدرت -   PT – CT -  CVT- برقگیر- سکسیونر- لاین تراپ- دژنکتور-فیوز کت اوت - رله بوخهلتز و... )  

 را مشاهده کنید.  

از آن جایی که تصاویر دارای کیفیت بالا و حجم قابل توجهی است فایل آن به صورت Pdf آورده  

  

شده  تا براحتی و در زمان کمی قابل دانلود باشد. (تصاویر قابل کپی برداری می باشد.)  

لازم به ذکر است که جهت مشاهده نیاز به نرم افزار Adobe Reader  دارید.   

                                                                            موفق باشید!


سیستم خنک کننده کامپیوتر با آب


احتمالاً برای شما بسیار پیش آمده است وقتی با کامپیوتر کار می کنید احساس کنید جز سر و صدای زیاد فن صدای دیگر نمی شنوید و اگر یک کارت گرافیک قدرتمند داشته باشید احتمالاً صدای فن آن هم به دیگر فن ها اضافه می شود.

در اغلب کامپیوترها این فن ها به خوبی از عهده وظیفه خود که همان خنک کاری چیپ هاست به خوبی برمی آیند اما برای افرادی که می خواهند از بهترین سخت افزار و آخرین تکنولوژی استفاده کنند و در عین حال بار پروسسی زیادی روی کامپیوتر خود می اندازند ممکن است فن به تنهایی قادر به تهویه گرمای تولید شده نباشد. در این حالت خنک کاری با مایعات یا آب راه حل مسئله است این عمل ممکن است کمی غیر منطقی به نظر برسد (آب آن هم در درون کامپیوتر!) اما این حقیقتی است که برای خنک کاری، آب به مراتب بهتر از هوا عمل می کند.
سیستم خنک کننده برای هارد دیسک و سی دی یا دی وی دی رایتر ها



سیستم خنک کننده کارت گرافیک

ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار ماشین حساب مهندسی Casio FX-9860G SD Calculator



Casio FX-9860G SD Calculator Emulator
شرکت Casio یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماشین حساب در دنیا محسوب می شود و تولیدات این شرکت همواره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و البته قیمت آنها نیز در قیاس با دیگر ماشین حساب ها چندان کم نیست. به همین دلیل اگر بتوانید بجای پرداخت پول برای خرید یکی از بهترین ماشین حساب های این شرکت ، یک نمونه مجازی آن را با همان امکانات در اختیار داشته باشید بسیار ایده آل خواهد بود. Casio FX-9860G یکی از بهترین مدل های این شرکت است که امروز می توانید آن را بصورت مجازی در اختیار بگیرید. این ماشین حساب قابلیت انجام انواع معادلات ، ماتریس ها ، بدست آوردن ریشه معادلات دیفرانسیل و بسیاری موارد دیگر را داراست.

- انجام انواع معادلات و ماتریس ها.
- حل دستگاه معادل دیفرانسیل.
- امکان نوشتن برنامه های محاسباتی.
- بدست آوردن مشتق ، حد و انتگرال.
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز.
- و...
منبع:وب سایت میهن دانلود
دانلود